- KTM Srbija
- Proizvodi
- Modeli
- Travel
- KTM 1290 Super Adventure S
- NSZ
011 20 10 998
Radnim danima:
Prodaja: 8:30-17:00,
Servis: 8:30-16:30
1. MOTOR I IZDUV
Ne samo što se klizna spojka otvara kada povratni obrtni moment motora postane previsok, on pomaže i kada dodate gas. Prvo sprečava da se zadnji točak trese pri oštrom kočenju ili usporavanju – i daje taman onoliko kočenja potrebnog za kontrolisano proklizavanje zadnjeg točka; dopušta da se spojka povuče i kontroliše samo jednim prstom na obaraču – na taj način štedite energiju tokom vožnje.
Ključni element u nesmetanoj isporuci snage 75° V-twin motora je DOHC glava na svakom cilindru sa 4 ventila. Tu je kombinovano paljenje svećicama, portovi optimalizovani za protok i glatki pogonski sklop ventila sa malim trenjem uz bregove gornjih dvostrukih bregastih osovina iz svakog cilindra koji pokreću pokretači ekscentriciteta premazani DLC-om.
Dijamantni karbon – ili skraćeno DLC – ekstremno je tvrd, trajni premaz korišćen u mnogim delovima motora, kao što su pokretači ekscentriciteta, kako bi pomogao u klizanju. On poboljšava performanse i naši motori ga obožavaju!
Dvostruko paljenje svećicama kontroliše dve svećice različitih veličina u svakoj glavi cilindra nezavisno jednu od druge. Za rezultat ima poboljšano sagorevanje i nesmetaniju, optimalno kontrolisanu sekvencu sagorevanja. To znači bolje kontrolisanu snagu, nižu potrošnju goriva i redukovane emisije.
Struktura kovanog klipa u modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE R izveden je iz tehnologije Formule 1. To za posledicu ima veliki kapacitet nošenja tovara, uprkos ekstremno kratkom i lakom dizajnu. Cilindrični zidovi klipa imaju najsavremeniji, Grafal® finiš. On dodatno redukuje trenje i posebno se teško haba.
Ekstremno niski protivteg radilice pojačava reaktivnost i slobodno turiranje motora. Sa oblikom dela radilice optimalizovanog za protok, dodatno je osnažen rad radilice sa posebno malim gubitkom.
Šesta brzina služi kao dugi natpogon u dobro razmeštenom menjaču modela KTM 1290 SUPER ADVENTURE S. To štedi gorivo i doprinosi komforu vašeg krstarenja.
Da bi ugriz pratio i odgovarajući lavež, model KTM 1290 SUPER ADVENTURE S ima potpuno prerađeni izduvni sistem. Dva nova hedera uvode izduvni gas u hidroformiranu kolektorsku komoru sa dva katalitička konvertora. Oni, zajedno sa 3 lambda senzora omogućavaju da misije ostanu u okviru najnovijih granica EURO 5. U međuvremenu, na samom izlazu, novodizajnirani prigušivač od nerđajućeg čelika daje tipičan v-twin ton.
Zahvaljujući prerađenoj vazdušnoj komori, vozači sada lako mogu da pristupe filteru za vazduh jednostavnim uklanjanjem 4 zavrtnja kako bi uklonili kasetu za odlaganje ispred poklopca za punjenje gorivom. Isto tako, sam filter sada sadrži vertikalna rebra, umesto horizontalnih, što pomaže da se prašina ili pesak usmere prema dnu vazdušne komore i ne budu usisani u filter. Sve u svemu, bolji dizajn za okorele avanturiste.
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S sada sadrži 2 zasebna hladnjaka umesto jednodelne jedinice. Rezultat je bolje rasipanje toplote, i bolje sveukupno hlađenje. Pametno dizajnirani vodovi za vazduh sada provode hladan vazduh prema motoru, tako da ne samo što motocikl ostaje hladan, već i njegove noge.
2. RAM
Produžena za 15 mm kako bi se optimalizovala stabilnost vožnje po terenu zajedno sa kraćim ramom, livena otvorena rešetkasta viljuška zadržala je malu težinu i vrhunsku izradu kako bi obezbedila krutost i beskompromisnu kontrolu pri udaru o zemlju.
Ne postoji skroman način da se ovo kaže, ali – KTM 1290 SUPER ADVENTURE S je opremljen najnaprednijim sistemom ogibljenja na tržištu. Sa novom generacijom inovativne tehnologije WP poluaktivnog ogibljenja (SAT) i elektronski kontrolisanim magnetnim ventilima za promenljivo prigušivanje, on pruža širok raspon podesivosti za maksimalni komfor i bezbednost. Najbolje od svega, sve postavke i podešavanja ogibljenja mogu se vršiti preko kontrolne table i vide se na TFT ekranu. Pored toga, opcionalni paket Suspension PRO omogućava vozaču da ima koristi od automatske postavke prethodnog opterećenja zadnjeg amortizera ili individualno podesivih postavki amortizera ili viljuške.
Silazak s utabane staze često dovodi do susreta sa prilično teškim putevima. Na svu sreću, stvari su pod kontrolom zahvaljujući WP damperu upravljanja kao standardnom opremom. Postavljen između rama i trostruke spone, damper upravljanja obezbeđuje da sve bude uredno onda kada put to nije.
Precizne. Moćne. Dosledne. Baš kao što biste i očekivali od seta BREMBO kočnica. Napred ćete pronaći dvostruke diskove prečnika 320 mm, koji su radijalno postavljeni, plus 4-klipne fiksne čeljusti. Pozadi, za višak brzine se stara disk velikodušnih dimenzija prečnika 267 mm. A u hitnom slučaju, Bošov dvokanalni 10,3 ME ABS tu je da stvari postavi na svoje mesto.
Potpuno redizajnirani trodelni rezervoar za gorivo od 23 litra. On je izrađen od sve velike ćelije za gorivo na obe strane rama, sa gornjom, centralnom posudom koja isporučuje gorivo za snabdevanje dve bočne jedinice. Poklopac za gorivo je takođe nov i elektronski kontrolisan. Ali ono najbolje? Odeljak za odlaganje podseća na čuveni model KTM 990 ADVENTURE i uključen je u novi dizajn, zajedno sa USB utičnicom i dovoljno je velik da u njega stane vaš mobilni telefon, naočari za sunce ili novčanik.
Novi, prerađeni i laki rešetkasti ram od nerđajućeg čelika legiranog sa hrom-molibdenom ima laserski sečene cevi, kombinovane sa ultrajakim komponentama na modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE S. Glava upravljača je pomerena za 15 mm unazad, da skrati ukupno ram za bolje ponašanje pri skretanju, dok je nosač prednjeg točka zarotiran napred za 2 stepena kako bi doprineo jakom ubrzanju, držeći prednji kraj čvrsto na tlu. Novodizajnirano, lako i jako aluminijumsko postolje kompletira paket.
3. ERGONOMIJA I UDOBNOST
Dizajniran da otkloni udar vazduha pri velikim brzinama, vetrobran je optimalizovan u aerodinamičnom tunelu kako bi vozač duže imao komfor na dužim, bržim putovanjima. I podešavanje je lako, zahvaljujući točkićima s leve i desne strane koji kontrolišu visinu od 55 mm.
Dizajniran da otkloni udar vazduha pri velikim brzinama, vetrobran je optimalizovan u aerodinamičnom tunelu kako bi vozač duže imao komfor na dužim, bržim putovanjima. I podešavanje je lako, zahvaljujući točkićima s leve i desne strane koji kontrolišu visinu od 55 mm.
Pretvarajući noć u dan, LED far na modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE S dizajniran je tako da obasja put do svake avanture. Oko njega su svetla za skretanje i svetla za dnevnu vožnju. To za rezultat ima čist, osobeni KTM izgled koji pruža besprekornu iluminaciju sa obrascem širokog snopa kako bi obasjao put pred vama.
Osvetljeni prekidači ne samo što izgledaju dobro, već imaju smisla kad ste u uslovima slabe svetlosti i treba da locirate važne tastere u treptaju oka.
Dva položaja oslonaca za noge: „stok“ ili 10 mm uvis i pozadi (dijagonalno), dopušta vozačima da odrede nivo komfora tako da odgovara njihovoj visini i navikama u vožnji, što može biti veoma značajno na dugoj avanturističkoj vožnji.
Mesto na kojem ćete provoditi najviše vremena, potpuno novo sedište na modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE S ima zasebna sedišta za vozača i suvozača, pri čemu se prvo može podešavati za 20 mm, sa 849 mm na 869 mm. Pristup prostoru ispod sedišta je takođe olakšan, pri čemu se reza sedišta oslobađa pritiskom na dugme.
4. SOFTVER I ELEKTRONIKA
Na upravljaču nema nosača za mobilni telefon? Nema problema. Zgodna kaseta čuva vaš smartfon na sigurnom dok ste na putu. A i puni ga, zahvaljujući integrisanoj USB utičnici. Opcionalne audio i funkcije dolaznog poziva povezuju telefon sa TFT-om preko Bluetootha, tako da manje vremena provodite zureći u ekran, a više zagledani ispred sebe.
Najvažniji deo vaše pustolovne vožnje svakako je pritisak u vašim gumama. Na svu sreću, KTM 1290 SUPER ADVENTURE S je opremljen TPMS-om (sistemom za praćenje pritiska u gumama) koji prati pritisak u prednjoj i zadnjoj gumu i prikazuje to na TFT-u tako da se lako uočava. Ukoliko dođe do bilo kakvog gubitka pritiska, na kontrolnoj tabli će se pojaviti upozorenje.
Kontrola vuče motocikla (MTC) osetljiva na nagib reaguje na svako disproporcionalno proklizavanje zadnjeg točka. To se obavlja preko dva zasebna kontrolera, čitanjem klizanja točka odn. nagiba, obavljanjem proračuna i podešavanjem u milisekundama. Rezultat? Ni pravolinijsko ubrzanje ni efikasnost u skretanju nisu usporeni manje naglom redukcijom snage – čak ni kad se prednji točak odigne od tla. Želite da uzmete snagu u sopstvene ruke? MTC se može isključiti za žestoke terenske avanture.
Jedno je zaboraviti da date migavac. Sasvim drugo je propustiti da migavac isključite. Na svu sreću, KTM 1290 SUPER ADVENTURE S je opremljen automatskim resetovanjem migavca (ATIR). Posle 10 sekundi kretanja i 150 metara prevaljene udaljenosti, migavac će se automatski resetovati. Veliko poboljšanje u smislu bezbednosti, pošto je sada nemoguće zaboraviti na resetovanje migavaca.
Prava avantura počinje tamo gde se asfalt završava. Za to vam dajemo OFFROAD mod. Kad se uključi, „ride-by-wire“ umiruje reakciju gasa i ograničava vršnu izlaznu snagu tako da bolje odgovara terenskim uslovima. To znači da vozači mogu da blokiraju zadnji točak pomoću zadnjeg točka – kao preduslov za prednu terensku vožnju i odlično izvedena proklizavanja – dok to dopušta izvesni spin točka pri izlasku iz uglova. Najvažnije, vozač je u mogućnosti da odigne prednji točak iznad prepreka. Vozač može da takođe aktivira terensku ABS funkciju kako bi došao do optimaklne kontrole u terenskim uslovima dok održava punu bezbednost.
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S ima revolucionarni na radaru zasnovani tempomat. Da biste mogli da cenite magiju našeg ACC-a, treba da pomislite na to kako su idealni putevi udaljeni možda satima vožnje. Sa autoputevima između, ACC će vam omogućiti da projezdite kroz tranzit spremni da udarite kad vam se ukaže prilika. ACC se „priključuje“ na vozilo ispred vas i automatski podešava brzinu i održava bezbednu udaljenost u svakom trenutku. To za posledicu ima opuštenije hujanje autoputem kada treba brzo da prevalite udaljenost, što daje novo značenje izrazu „interkontinentalni projektil“.