- KTM Srbija
- Proizvodi
- Modeli
- Travel
- KTM 1290 Super Adventure R
- NSZ
011 20 10 998
Radnim danima:
Prodaja: 8:30-17:00,
Servis: 8:30-16:30
1. MOTOR I IZDUV
Sa udarom poput malja od 160 ks i masivnim obrtnim momentom od 138 Nm koji rije zemlju, dokazani V-twin LC8 motor još jednom ubire pohvale kao najkompaktnija, najlakša mašina sa najboljim performansama u svom segmentu. Ujedno je i više ekološki, i ispunjava sve EURO5 propise sa servisnim intervalima od 15.000 km i niskom potrošnjom goriva, putovanje za putovanjem, kilometar za kilometrom.
Modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE R pomoć u pomeranju – na više načina – pruža 6-brzinski PANKL menjač sa novom, lakšem aluminijumskom bubnju sa optimalizovanim i nesmetanijim promenama stepena prenosa. Viljuške su takođe obložene bakrom za redukciju habanja i trošenja. To takođe pomaže da se Quickshifter+ uključi brže za ultrabrze, glatke promene stepena prenosa.
Ne samo što se klizna spojka otvara kada povratni obrtni moment motora postane previsok, pomaže i kada dodate gas. Prvo sprečava drmusanje zadnjeg točka pri oštrom kočenju ili usporavanju – i daje točku taman onoliko kočenja potrebnog za kontrolisano proklizavanje zadnjeg točka; potonje dopušta da se spojka povuče i kontroliše samo jednim prstom lakim na obaraču – tako da štedite energiju dok vozite.
Ključni element u nesmetanoj isporuci snage 75° V-twin motora je DOHC glava na svakom cilindru sa 4 ventila. Tu je kombinovano paljenje svećicama, portovi optimalizovani za protok i glatki pogonski sklop ventila sa malim trenjem uz bregove gornjih dvostrukih bregastih osovina iz svakog cilindra koji pokreću pokretači ekscentriciteta premazani DLC-om.Ključni element u nesmetanoj isporuci snage 75° V-twin motora je DOHC glava na svakom cilindru sa 4 ventila. Tu je kombinovano paljenje svećicama, portovi optimalizovani za protok i glatki pogonski sklop ventila sa malim trenjem uz bregove gornjih dvostrukih bregastih osovina iz svakog cilindra koji pokreću pokretači ekscentriciteta premazani DLC-om.
Dijamantni karbon – ili skraćeno DLC – ekstremno je tvrd, trajni premaz korišćen u mnogim delovima motora, kao što su pokretači ekscentriciteta, kako bi pomogao u klizanju. On poboljšava performanse i naši motori ga obožavaju!
Dvostruko paljenje svećicama kontroliše dve svećice različitih veličina u svakoj glavi cilindra nezavisno jednu od druge. To za rezultat ima poboljšano sagorevanje i nesmetaniju, optimalno kontrolisanu sekvencu sagorevanja. To za vas znači bolje kontrolisanu snagu, nižu potrošnju goriva i redukovane emisije.
Struktura kovanog klipa u modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE S izvedena je iz tehnologije Formule 1. To za posledicu ima veliki kapacitet nošenja tovara, uprkos ekstremno kratkom i lakom dizajnu. Cilindrični zidovi klipa imaju najsavremeniji, Grafal® finiš. On dodatno redukuje trenje i posebno se teško haba.
Ekstremno niski protivteg radilice pojačava reaktivnost i slobodno turiranje motora. Sa oblikom dela radilice optimalizovanog za protok, dodatno je osnažen rad radilice sa posebno malim gubitkom.
Šesta brzina služi kao dugi natpogon u dobro razmeštenom menjaču modela KTM 1290 SUPER ADVENTURE R. To štedi gorivo i doprinosi komforu vašeg krstarenja.
Glatka reakcija gasa ono je što dobijate, pored toga što ste prosto oslobođeni sajle za gas, i to čini „ride-by-wire“ sistem modela KTM 1290 SUPER ADVENTURE R toliko atraktivnim. On obezbeđuje savršenu dozu dostupnog i obilnog obrtnog momenta, dok elektronski prevodi vozačeve komande za ubrzanje u pozicije ventila gasa, koji su savršeno podešeni za različite uslove vožnje.
Da bi ugriz pratio i odgovarajući lavež, model KTM 1290 SUPER ADVENTURE R ima potpuno prerađeni izduvni sistem. Dva nova hedera uvode izduvni gas u hidroformiranu kolektorsku komoru sa dva katalitička konvertora. Oni, zajedno sa 3 lambda senzora omogućavaju da misije ostanu u okviru najnovijih granica EURO 5. U međuvremenu, na samom izlazu, novodizajnirani prigušivač od nerđajućeg čelika daje tipičan v-twin ton.
Zahvaljujući prerađenoj vazfušnoj komori, vozači sada lako mogu da pristupe filteru za vazduh jednostavnim uklanjanjem 4 zavrtnja kako bi uklonili kasetu za odlaganje ispred poklopca za punjenje gorivom. Isto tako, sam filter sada sadrži vertikalna rebra, umesto horizontalnih, što pomaže da se prašina ili pesak usmere prema dnu vazdušne komore i ne budu usisani u filter. Sve u svemu, bolji dizajn za okorele avanturiste.
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R sada sadrži 2 zasebna hladnjaka umesto jednodelne jedinice. Rezultat je bolje rasipanje toplote, i bolje sveukupno hlađenje. Pametno dizajnirani vodovi za vazduh sada provode hladan vazduh prema motoru, tako da ne samo što motocikl ostaje hladan, već i njegove noge.
2. ŠASIJA
Novi, prerađeni i laki rešetkasti ram od nerđajućeg čelika legiranog sa hrom-molibdenom ima laserski sečene cevi, kombinovane sa ultrajakim komponentama na modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE R. Glava upravljača je pomerena za 15 mm unazad, da skrati ukupno ram za bolje ponašanje pri skretanju, dok je nosač prednjeg točka zarotiran napred za 2 stepena kako bi doprineo jakom ubrzanju, držeći prednji kraj čvrsto na tlu.
Produžena za 15 mm kako bi optimalizovao stabilnost vožnje po terenu zajedno sa kraćim ramom, livena otvorena rešetkasta viljuška zadržala je malu težinu i vrhunsku izradu kako bi obezbedila krutost i beskompromisnu kontrolu pri udaru o zemlju.
Silazak s utabane staze često dovodi do susreta sa prilično teškim putevima. Na svu sreću, stvari su pod kontrolom zahvaljujući WP damperu upravljanja kao standardnom opremom. Postavljen između rama i trostruke spone, damper upravljanja obezbeđuje da sve bude uredno onda kada put to nije.
Precizne. Moćne. Dosledne. Baš kao što biste i očekivali od seta BREMBO kočnica. Napred ćete pronaći dvostruke diskove prečnika 320 mm, koji su radijalno postavljeni, plus 4-klipne fiksne čeljusti. Pozadi, za višak brzine se stara disk velikodušnih dimenzija prečnika 267 mm. A u hitnom slučaju, Bošov dvokanalni 9M+ ABS tu je da stvari postavi na svoje mesto.
Potpuno redizajnirani trodelni rezervoar za gorivo od 23 litra. On je izrađen od sve velike ćelije za gorivo na obe strane rama, sa gornjom, centralnom posudom koja isporučuje gorivo za snabdevanje dve bočne jedinice. Poklopac za gorivo je takođe nov i elektronski kontrolisan. Ali ono najbolje? Odeljak za odlaganje podseća na čuveni model KTM 990 ADVENTURE i uključen je u novi dizajn, zajedno sa USB utičnicom i dovoljno je velik da u njega stane vaš mobilni telefon, naočari za sunce ili novčanik.
3. ERGONOMIJA I UDOBNOST
Širok, podesiv i spreman za duge sate u sedlu, veoma jaki suženi aluminijumski upravljač projektovan je tako da vozačima pruži veću kontrolu, i beskompromisni komfor. Novorazvijeni i robusni štitnici za ruke takođe su dizajnirani za optimalno aerodinamično ponašanje kada je reč o stabilnosti pri velikoj brzini.
Osvetljeni prekidači ne samo što izgledaju dobro, već imaju smisla kad ste u uslovima slabe svetlosti i treba da locirate važne tastere u treptaju oka.
Dva položaja oslonca za noge: „stok“ ili 10 mm gore i nazad (dijagonalno), dopuštaju vozačima da podese nivo komfora koji odgovara njihovoj visini i navikama u vožnji, što može mnogo značiti na dugoj avanturističkoj vožnji.
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R može da se pohvali kratkim, podesiovim i relijem inspirisanim vetrobranom koji je oprimalizovan u aerodinamičnom tunelu tako da obezbedi maksimum zaštite od vetra, ali i pomeranje vozača kada stoji na osloncima i napada nezgodan teren. I podešavanje je lako, zahvaljujući desno i levo postavljenim točkićima koji kontrolišu 55 mm visine vetrobrana.
Pretvarajući noć u dan, LED far na modelu KTM 1290 SUPER ADVENTURE R dizajniran je tako da obasja put do svake avanture. Oko njega su svetla za skretanje i svetla za dnevnu vožnju. To za rezultat ima čist, osobeni KTM izgled koji pruža besprekornu iluminaciju sa obrascem širokog snopa kako bi obasjao put pred vama.
4. SOFTVER I ELEKTRONIKA
Na upravljaču nema nosača za mobilni telefon? Nema problema. Zgodna kaseta čuva vaš smartfon na sigurnom dok ste na putu. A i puni ga, zahvaljujući integrisanoj USB utičnici. Opcionalne audio i funkcije dolaznog poziva povezuju telefon sa TFT-om preko Bluetootha, tako da manje vremena provodite zureći u ekran, a više zagledani ispred sebe.
Elektronska podrška za vozača donosi više kontrole, performansi i uživanju vozaču u širem rasponu okolnosti. Najnovija ABS i MTC (Motorcycle Traction Control) tehnologija dizajnirana je tako da pojača vaš doživljaj vožnje. Različiti modovi vožnje skrojeni su za lako podešavanje funkcija za pomoć vozaču tako da odgovaraju rasponu uslova vožnje. Jednostavna podesivost ovih elemenata maksimalizuje moćnu inovativnu tehnologiju V-twin motora i opreme na mnogo širem opsegu terena.
Kontrola vuče nije relevantna samo kada primenjujete snagu, već i kada oduzimate gas i kočite. Zahvaljujući najmodernijem sistemu MSC (Motorcycle Stability Control) iz Boša, vozači mogu da nastave dalje sa potpunim samopouzdanjem. ABS za skretanje osetljiv na nagib radi zajedno sa MSC sistemom kako bi dopustio vozačima da uvek koriste punu snagu kočnica pod oštrim nagibom, uzimajući u obzir stabilnost i uslove na putu. Jedinstvena Offroad ABS funkcija takođe će vam dopustiti da gazite jače pre bilo kakve smetnje od ABS-a.
Kritični deo vaše pustolovne vožnje je svakako pritisak u vašim gumama. Na svu sreću, KTM 1290 SUPER ADVENTURE R je opremljen TPMS-om (sistemom za merenje pritiska u gumama) koji prati pritisak u prednjoj i zadnjoj gumi i prikazuje ga na TFT-u tako da se lako može videti. Dođe li do bilo kakvog gubitka pritiska, upozorenje se pojavljuje na kontrolnoj tabli.
Kontrola vuče motocikla (MTC) osetljiva na nagib reaguje na svako disproporcionalno proklizavanje zadnjeg točka. To se obavlja preko dva zasebna kontrolera, čitanjem klizanja točka odn. nagiba, obavljanjem proračuna i podešavanjem u milisekundama. Rezultat? Ni pravolinijsko ubrzanje ni efikasnost u skretanju nisu usporeni manje naglom redukcijom snage – čak ni kad se prednji točak odigne od tla. Želite da uzmete snagu u sopstvene ruke? MTC se može isključiti za žestoke terenske avanture.
Jedno je zaboraviti da date migavac. Sasvim drugo je propustiti da migavac isključite. Na svu sreću, KTM 1290 SUPER ADVENTURE R je opremljen automatskim resetovanjem migavca (ATIR). Posle 10 sekundi kretanja i 150 metara prevaljene udaljenosti, migavac će se automatski resetovati. Veliko poboljšanje u smislu bezbednosti, pošto je sada nemoguće zaboraviti na resetovanje migavaca.