- KTM Srbija
- Proizvodi
- Modeli
- Naked
- KTM 790 DUKE
011 20 10 998
Radnim danima:
Prodaja: 8:30-17:00,
Servis: 8:30-16:30
1. MOTOR I IZDUV
Napravljen za visoke obrtaje, ovaj DOHC agregat sa 8 ventila tečno se hladi i pri 8.000 obrtaja obezbeđuje maksimalni moment praćen ekstremnom krivom snage. Za to vreme se napredna tehnologija ride-by-wire brine da sve bude veoma prefinjeno, a potrošnja goriva i emisija gasova ostanu niske.
DOHC glava cilindra sa 8 ventila sadrži dvostruku bregastu osovinu sa lančanikom i jednu svećicu po cilindru. Pored toga, bregaste osovine u KTM 790 DUKE su sastavljene, što ih čini lakšim čak i od kovanih bregastih osovina. DLC obloga glave klipova, čelični ventili i hidraulični zatezač lanca dovršavaju sklop glave cilindra.
Niko ne uživa u neprijatnim vibracijama. Zbog toga KTM 790 DUKE koristi dva kontratega, prvi je postavljen ispred radilice, a drugi je u glavi cilindra kako bi se obezbedila rafinirana isporuka snage uz minimum vibracija.
Aluminijumski cilindri obloženi su Nikasilom i sastavni su deo dizajna kućišta bez rukavaca ovog paralelnog twin motora od 799 kubika. Ova konstrukcija otvorenog cilindra omogućava optimalno hlađenje, poboljšanu toleranciju na habanje i veliku pouzdanost.
Kovani klipovi sa tri klipna prstena, u kombinaciji sa obloženom DLC klipnom osovinom (Diamond Like Coating) omogućavaju lakšu konstrukciju klipa. Ovim je povratna težina smanjena, samim time i masa pri rotiranju, ukupan hod je poboljšan a gornja granica obrtaja motora povećana.
KTM 790 DUKE odlikuje horizontalno podeljeno kućište motora, izrađeno od livenog aluminijuma pod velikim pritiskom, zahvaljujući kojem je debljina zida manja a samim tim i ukupna težina.
Mokro, veoma udobno PASC kvačilo omogućava vozaču da samouvereno uđe u krivinu bez straha od blokiranja zadnjeg točka prilikom snažnog usporavanja ili prilikom prebacivanja u niži stepen prenosa.
Donji deo motora zaštićen je kompaktnim, polusuvim kartera sa uljem koje se aktivno ispumpava iz kućišta radilice, kućišta kvačila i menjača. Ovim je sprečava nepotreban protok ulja kroz motor koje može uzrokovati gubitak snage usled trenja. Za efikasno hlađenje ulja, motor je opremljen hladnjakom ulja poput onog koji je ugrađen u veće LC8 motore.
Umesto da se ventili gasa elektronskog sistema za ubrizgavanje kontrolišu pomoću kablova, tehnologija ride-by-wire obrađuje pokrete ručice gasa uz pomoć elektronskih senzora i u skladu s tim aktivira ventile gasa pomoću servo motora. Međutim, to nije sve od ride-by-wire tehnologije kod modela KTM 790 DUKE: vozačeve komande na gasu elektronski se prevode u najbolje položaje ventila gasa usklađene sa trenutnom situacijom u vožnji. Gušenje, trzanje i nehotično proklizavanje točka sada je stvar prošlosti. Željeno proklizavanje ostavljamo da bude stvar vaše vožnje u budućnosti.
Umetničko delo od nerđajućeg čelika. Srednji segment izduva centralizuje masu i omogućava relativno malom prigušivaču da se oglasi na veoma dramatičan način. Nakon stotina probnih radnji i složenih simulacija dobijen je izduvni sistem koji odlučujuće doprinosi krivi obrtnog momenta i postiže odlične emisione standarde.
2. ŠASIJA
KTM 790 DUKE odlikuje neverovatna upravljivost koja je zasnovane na dinamičnom dizajnu nosećeg cevastog rama. Inženjeri su imali jedan cilj na umu, a to je da šasija bude što je moguće čvršća i kompaktnija, što omogućava oštrije prilagođavanje većim nagibnim uglovima, čime se u krajnjem rezultatu omogućava još brži prolazak kroz krivine.
Podkonstrukcija rama izrađena je od livenog aluminijuma i sadrži praznu cev. Nema plastične poklopce i nema dodatne nosače - sve je izliveno u dva povezana dela kako bi se smanjila složenost i težina. Trouglasti oblici u podkonstrukciji inspirisani su KTM-ovim rešetkastim podkonstrukcijama, jer je zahvaljujući ovim karakteristikama konstrukcija i snažna i jednostavna.
Precizni odlivak otvorenog nosača zadnjeg točka proizveden je kako bi optimizovao krutost i stabilnost pored svoje izuzetne fleksibilnosti. Pošto je direktno povezan sa zadnjim amortizerom, kompleksnost spoja je manja a broj delova je redukovan.
Model KTM 790 DUKE je opremljen izuzetno laganim aluminijumskim točkovima, proizvedenim postupkom livenja pod niskim pritiskom. Ovi lagani točkovi ne samo da ceo motocikl čine lakšim, što dalje utiče na pokretljivost i moment inercije, do konačnog pozitivnog uticaja na upravljivost i dinamičnost u vožnji.
MAXXIS Supermaxx ST gume specijalno su razvijene za KTM 790 DUKE. Zahvaljujući specijalnoj smeši, gume prijanjaju i na suvom i u mokrim uslovima, stvarajući savršen balans vožnje sportskog karaktera u svakodnevnoj upotrebi, i vozaču obezbeđuju stabilnu vožnju uz minimalno habanje.
Posebno razvijeno WP APEX vešanje brine o prednjim i zadnjim točkovima. Ono i jeste najvažnija odrednica u karakteristikama upravljanja KTM 790 DUKE, koje krasi impresivni kvalitet komponenti vešanja i performanse koje se obično mogu pronaći kod motocikala visoke klase.
Kontra okrenuta otvorena prednja viljuška od 43 mm, preuzeta od WP Suspension, brine o artikulaciji zgloba prednjeg točka, uz primenu tzv. tehnologije podeljene funkcije. To znači da se kompresija i prigušenje odskoka odvijaju u odvojenim segmentima viljuške, te tako omogućavaju bolju prilagođenost i ponašanje viljuške. Opruge viljuške su progresivne, obezbeđuju nesmetan rad tokom celog hoda viljuške, mekše su kod početnog hoda i tvrđe u daljem radu kako bi se sprečilo neželjeno potapanje.
Za izuzetno ponašanje zadnjeg točka prilikom naglog ubrzavanja brine visokokvalitetni WP APEX zadnji gasni amortizer, opremljen progresivnom oprugom i sistemom za podešavanje prednaprezanja. To znači da KTM 790 DUKE odražava ne samo sportski stil vožnje, već brine i o visokom stepenu udobnosti tokom dužih putovanja.
Stepen krutosti livenih aluminijumskih trostrukih kočionih klešta savršeno je podešen da odgovara fleksibilnoj viljušci i daje svoj znatan doprinos sportskom upravljanju i obezbeđuje izvanredno kvalitetnu povratnu informaciju za vozača. Inteligentno dizajnirana trostruka klešta i stezaljke na upravljaču obezbeđuju četiri različita, savršeno podešena položaja upravljača, osmišljena za savršen položaj u vožnji.
Maksimalna kontrola usporavanja na prednjem točku KTM-a 790 DUKE obezbeđena je zahvaljujući setu radijalno postavljenih fiksnih četvoroklipnih kočionih klešta i dva diska prečnika od 300 mm. Razmak između poluge ručne kočnice i upravljača je podesiv tako da je ručica lako dostupna svakom vozaču. Prednja kočnica dobija veoma efikasnu podršku sa disk kočnice na zadnjem točku, opremljenom plivajućim jednoklipnim kleštima koja stežu zadnji disk. Za svu tu kontrolu snage i brzine u krivinama brine i KTM-ov ABS sistem.
3. ERGONOMIJA I KOMFOR
Hvat prednje kočnice ili kvačila dodatno je olakšan zahvaljujući ergonomskim ručicama čiji se raspon može podešavati.
Od livenog aluminijuma, oslonci za stopala postavljeni na KTM 790 DUKE obezbeđuju udoban položaj za vožnju, i pri tome stvaraju maksimalan razmak od tla što dalje omogućava impresivne uglove pri nagibu. Reverzne (trkačke) promene moguće su bez dodatnih delova. Podesivi oslonci za noge dostupni su i kroz program KTM PowerParts kao opcija za one koji žele da daju sve od sebe.
Uz 825 mm (32,4 inča), i niži i viši vozači mogu uživati u vožnji pod punim nagibom, bez ikakvog kompromisa pri svakodnevnom korišćenju. Presvlaka sedišta je čvrsta, ali i dalje omogućava vozaču da se lako kreće celom dužinom. Dizajnirano je da bude presvučeno i tekstilom i kožom, za širok spektar vozača i različite stilove vožnje. Presvlaka suvozačevog sedišta koristi isti materijal i kombinuje precizan izgled i udobnost za saputnika. Opcionim KTM PowerParts sedištem možete smanjiti visinu sedišta na 805 mm.
4. KAROSERIJA I I PRIKAZI NA EKRANU
Multikolorna kombinacija relevantnih informacija, predstavljenih na pregledan način. Kako se menjaju obrtaji motora tako i oznake na ekranu menjaju boju, ohrabruju vas ili upozoravaju da je motor još uvek hladan. Ekran takođe automatski prilagođava svoje osvetljenje ambijentalnom svetlu i postaje živahniji kada je na meniju izabran opcioni režim TRACK MODE.
Momentalno prepoznatljiv i 100% DUKE, KTM 790 DUKE razbija mrak svojim jedinstvenim LED farovima i LED zadnjim svetlima poštujući dizajna koji je zasnovao KTM 1290 SUPER DUKE R. LED far visokih performansi, okružen sa dve LED trake koje funkcionišu kao dnevna svetla, obezbeđuje maksimalno osvetljenje i trenutno pokazuje svoje pravo svetlo.
5. SOFTVER I ELEKTRONIKA
KTM 790 DUKE podiže nivo sistema asistencije za vozače na viši nivo u poređenju sa motociklima u ovoj klasi, zahvaljujući elektronskom paketu koji se može uporediti sa sistemom iz modela KTM 1290 SUPER DUKE R. Tajna je u tome da se vozačevo iskustvo ometa što manje, a to znači da je svako elektronska čarolija prirodna, smišljena da poboljša performanse, isporučenu snagu i, što je najvažnije, obezbedi maksimalnu bezbednost.
Kada vas poriv odvede na stazu, mi vam dajemo TRACK MODE. Dostupan kao opcioni dodatak za KTM 790 DUKE, TRACK MODE otključava nekoliko podešavanja spremnih za stazu, kao što su podešavanje kontrole proklizavanja, režim protiv proklizavanja zadnjeg točka, kontrole pri kretanju (Launch control) uz 3 nivoa podešavanja odziva gasa.
Sistem kontrole proklizavanja (MTC) zvuči kao dugačak naslov ali je važan deo sistema modela KTM 790 DUKE. MTC je sistem kontrole proklizavanja osetljiv na ugao nagiba, koji izuzetno rafinirano smanjuje snagu motora, skoro neprimetno. MTC funkcija će intervenisati u zavisnosti od izabranog režima vožnje. MTC sistem takođe omogućava nekoliko nivoa proklizavanja zadnjeg točka. Ali to nije kraj – za sve koji vole izazove, odajemo vam tajnu: isključite ga!
KTM 790 DUKE može biti opremljen opcionim sistemom Quickshifter+ koji je potekao pravo sa trkačkih staza. Sistem omogućava da menjanje brzina bude i zabavno i brzo, pri čemu se prebacivanje u viši i niži stepen prenosa vrši bez upotrebe kvačila. Prednosti su podjednako impresivne, vreme za promenu stepena prenosa je kraće i znatno preciznije dok je prianjanje zadnjeg točka još bolje.
KTM 790 DUKE može biti opremljen i opcionim dodatkom pod nazivom MSR (Motor Slip Regulation). Princip rada MSR sistema suprotan je od načina rada MTC sistema, što znači da nema šanse da slučajno blokirate zadnji točak pri prebacivanju u nižu brzinu ili prilikom naglog gašenja motora. MSR brine da zadržite puno prianjanje, dopunjuje mokro kvačilo a posebno je efikasan u situacijama kada je prianjanje slabo.
Režim rada SUPERMOTO omogućava entuzijastičnim, iskusnim vozačima da zabrave zadnji točak - preduslov za posvećenu Supermoto vožnju i namerno izvedena proklizavanja. To znači da je ABS deaktiviran na zadnjem točku, dok se funkcija ABS-a zadržava na prednjem.
Ključna komponenta sveobuhvatnog BOSCH MSC sistema asistencije je ABS osetljiv na ugao pri skretanju. Ukratko, ovo znači da vozač ima veće samopouzdanje tokom naglog kočenja, čak i pri ekstremnom nagibu.
Vozači mogu izabrati jedan od četiri dostupna režima vožnje: SPORT MODE za agresivniju vožnju, STREET MODE za udobnu gradsku vožnju, RAIN MODE kada stvari postanu malo klizavije, i ultimativni, agresivniji režim rada - TRACK (opcija). Ovim KTM 790 DUKE svojim vozačima daje punu izlaznu snagu, mogućnost da kontrolišu prianjanje, redefinišu snagu preko gasa, i da isključe zaštitu od proklizavanja zadnjeg točka (anti-wheelie) za ludorije na zadnjem točku.